همه چیزدریاره فوتبال تمام کشورهاوکلیپ بازیکنان

بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال

<-PostAuthor->
همه چیزدریاره فوتبال تمام کشورهاوکلیپ بازیکنان

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال

برای دیدن جزئیات به ادامه مطلب بروید

. پله

www.ROZANEHONLINE.com

www.ROZANEHONLINE.com اینکه به او گفته می شود "سلطان" اتفاقی نیست. استعداد نام و روحیه ورزشی بالا همواره موجب تعجب و تحسین فوتبالدوستان و بازیکنان بوده است. او برترین بازیکن رقابت های جام جهانی و همینطور بهترین بازیکن تاریخ جهان است. او اولین حضورش در جام جهانی را به عنوان نوجوانی سر به زیر در سال 1958 آغاز کرد. با به ثمر رساندن تنها گل بازی برابر ولز در مرحله یک چهارم نهایی او با 17 سال سن جوان‌ترین گلزن رقابت‌ها لقب گرفت. او با به ثمر رساندن دو گل دیگر در رقابت نهایی برابر سوئد مهر تأیید بر نظر منتقدان زد و نام خود را در اذهان مخاطبان حک کرد. در آن سالها بود که او شیوه "سومبررو" را ابداع کرد. در این حرکت او توپ را از زمین بلند می‌کرد و از بالای سر حریف عبور می‌داد و با ضربه‌ی سر ضرب توپ را روانه دروازه می‌کرد. جهانیان شاهد اشک‌های پله بودند که پس از قهرمانی به گونه هایش نشست. یکی از بردهای بسیاری که در آینده انتظار او را می کشید.
پس از سال های 1962 و 1966 که حضور او در جام به دلیل مصدومیت محدود شد، در سال 1970 به بازی‌ها بازگشت تا انتقامی سخت بگیرد و برخی از بهترین بازی‌هایش را به نمایش بگذارد. در نیمه نهایی یک حرکت فریبنده در برابر دروازه‌بان اروگوئه به نمایش گذاشت. پاس بلند توستائو به او رسید. او به چپ حرکت کرد ولی توپ را به سمت راست فرستاد. دروازه بان فریب این حرکت را خورد ولی توپ به تور ننشست. اگر چه این توپ گل نشد ولی همه کیفیت بازی‌خوانی و حرکت فریبنده پله را در یک حرکت دیدند.
پله در چهار جام جهانی شرکت داشت و سه جام را فتح کرد. او یکی از دو بازیکنی است که در چهار جام گلزنی کرده و پنجمین گلزن برتر در تعداد گل‌های زده است. این ها همه گواهی هستند بر انتخاب پله به عنوان بهترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان.

گروه سرگرمی ROZANEH


2. دیگو مارادونا

گروه سرگرمی روزنه

گروه سرگرمی روزنه با قد کوتاهی که داشت، بازیکن نترس با گرایشات بحث براانگیز و شخصیت جنجالی بود. او در سال 1982 و فتح جام جهانی نوجوانان به تیم ملی آرژانتین دعوت شد. ولی در سال 1986 بود که مارادونا تبدیل به یک پدیده شد و در هر لحظه از حضورش در زمین باعث شگفتی و تحسین تماشاگران شد. 10 گل از 14 گل آرژانتین توسط او به ثمر رسید یا او تأثیر مستقیم در آنها داشت. در آن جام مارادونا در در دو صحنه جنجالی حضضور داشت اولی اتفاقی بود که بنام "دست خدا" شهرت یافت. در آن لحظه مارادونا گلی را به ثمر رساند که به نظر می رسید با ضربه سر به تور نشسته، ولی بعد ها مشخص شد که با دست به توپ ضربه شده است. با وجود هیجان زیاد حاکم بر بازی انگلیس و آرژانتین داور قادر به تشخیص این گل نشده بود.

ولی دقایقی پس از آن گل، مارادونا گلی را به ثمر رساند که بعدها از طرف سایت فیفا به عنوان گل برتر قرن انتخاب شد. مارادونا مانند تندر و باد باسرعتی بالا و حرکاتی نرم و آهنگین حدود نیمی از زمین را با دریبل 5 نفر از بازیکنان انگلیس پشت سر گذاشت و در نهایت بعد از دریبل پیتر شیلتون دروازه بان انگلیس توپ را وارد دروازه کرد.

پس از آن بازی آنها راهی دیدار فینال جام شدند و در آن بازی با گلی که به کمک مارادونا به ثمر رسید آرژانتین 3-2 آلمان را شکست داد و قهرمان جهان شد.
بازی مارادونا در دو جام بعدی به خاطر آسیب دیدگی قوزک پا و اتهام استفاده از مواد مخدر محدود شد. او در سال 2010 در کسوت مربی تیم ملی آرژآنتین رهبری استعدادهای جوانی همچون کارلوس توز و لیونل مسی را بر عهده گرفت. ولی این بازی او در سالهای 1982 تا 1990 بود که تعداد بسیاری از طرفداران این بازی زیبا را شیفته خود ساخت.

گروه سرگرمی روزنه


3. فرانس بکن باوئر

گروه سرگرمی روزنه

گروه سرگرمی ROZANEH در دیدار نهایی بازی های جام جهانی 1966 به بکن باوئر مأموریت داده شد تا بهترین بازیکنانگلیس میزبان سر بابی چارلتون را مهار کند. او عملاً بابی چارلتون را از بازی حذف کد.

چهار سال بعد در مکزیک بکن باوئر تیم خود را تا نیمه نهایی بالا برد. این در حالی بود که همه آلمان را رقیبی ساده فرض می کردند. در آن بازی ها بکن باوئر باشانه شکسته هم از میدان به در نشد و با شانه هایی که بانداژ شده بود به مبارزه ادامه داد. در نهایت آلمان توسط ایتالیا از دور رقابت ها حذف شد. بسیاری از منتقدین این بازیرا یکی از بهترین بازی های جام های جهانی می دانند.

او قیصر بود و در زمین با قدرت رهبری می کرد. او در سال 1974 کاپیتان تیم آلمان بود و توانست با این تیم فاتح جام شود. او با خلاقیتی که در پُست خود داشت مبتکر پُست مهاجم سوئیپر لقب گرفته است. او بزرگترین بازیکن تاریخ آلمان است.

او در جام جهانی 1966 برای اولین بار وارد میدان های جدی بین المللی شد، در حالی که بسیاری منتقد انتخاب او برای تیمملی بودند. ولی وقتی در دیدار نیمه نهایی گل زیبایی به لو یاشین افسانه ای زد، بسیاری این جوان 20 ساله را برای اولین بار جدی گرفتند و او به یکباره ستاره بازی ها لقب گرفت.

در سال 1974 در آلمان آنها توانستند تا مرحله فینال پیشبروند. آنها در دیدار پایانی هلند کرایف را پیش روی داشتند. ولی درنهایت این دفاع آلمان بود که به فوتبال کامل هلند چیره شد. در نهایت این آلمان بود که پیروزمیدان شد و قیصر جام جهانی را بالای سر برد.

گروه سرگرمی روزنه

روزنه آنلاین

گروه سرگرمی ROZANEH


4. گارینچا

www.ROZANEHONLINE.com

گروه سرگرمی ROZANEH "پرنده کوچک برزیل" با استعداد ذاتی در زمینه فوتبال متولد شده بود و همواره او را از بهترین های دریبل زنی می دانند. او در تیم بوتافوگو برزیل خوش درخشید و به تیم ملی راه پیدا کرد. او مهارت های خود را طوری در معرض دید قرار می داد که هر مربی را شیفته خود می ساخت. حضور او در دیدارهای 1958 خیلی محتمل بود چون در بازی های انتخابی در یکی از دیدارها 4 نفر از مدافعان را دریبل کرده بودو در برابر دروازه خالی ایستاده بود تا مدافع پنجم از راه برسد. سپس او را هم دریبل کرده بود و گل زده بود. در سومین بازی جام در برابر اتحاد جماهیر شوروی گارینچا به بازی آمد و در کنار پله قرار گرفت. آن دو هرگز در کنار یکدیگر بازی ای را نباختند.در طول تورنمنت او گل های بسیاری هم تیمی اش ساخت و آن دو به کمک یکدیگر توانستند برای اولین بار جام جهای را به خانه ببرند. در سال 1962 وقتی پله با آسیب دیدگی مواجهشد اوجای پله را گرفت. در جام 1962 به خاطر بازی های درخشان اش لقب بهترین بازیکن جام را به خود اختصاص داد. گارینچا در سال1973 از فوتبال خداحافظی کرد و تنها پس از 10 سال از آن تاریخ درگذشت. او در رده بندی برترین بازیکنان قرن بیستم در رده هفتم قرار گرفت . او بی شک یکی از بهترین دریبل زنان تاریخ بود.

www.ROZANEHONLINE.com


5. گرد مولر

روزنه آنلاین

گروه سرگرمی روزنه گرهارد مولر توانایی مهارنشدنی در به ثمررساندن گل داشت و لقب "بمب افکن" به او داده شده بود. بی‌شک او یکی ازبهترین گلزنان تاریخ جهان است.
او در سال 1970 این فرصت را یافت که در خدمت تیم کشور مادری اش باشد و در این مسیر هیچ دریغ نکرد. در اولین بازی که برابر کشور مراکش داشت، و در حالی که نتیجه 11 مساوی بود شوت سرکشی را روانه دروازه کرد. توپ به تیر دروازه برخورد کرد و بین زمین وآسمان بود که مولر بر اساس غریزه ذاتی خود به هوا برخواست و با یک ضربه سر یک گل فراموش نشدنی به ثمر رساند.

گویی این گل آتشی را در نهاد او برافروخته بود. در بازی های بعدی برابر رو و بلغارستان هت تریک هایی را به ثمر رساند. در بازی نیمه نهایی برابر ایتالیا گل های به ثمر رسیده برای آلمان چاره ساز نبود و آنها در نهایت بازی را با نتیجه 4-3 به ایتالیا واگذار کردند.

مولر با ثبت 10 گل به نام خود عنوان برترین گلزنجام را از آن خود کرد. در سال 1974 مولر بار دیگر ای در عرصه جام جهانی گذاشت. اینبارآنها میزبانمسابقات بودند. او در این رقابت ها 4 گل به ثمر رساند که مهمترین آنها در بازی فینال برابر هلند قهرمانی را به اردوی آلمان ها آورد. با این گل شمار گل های او به عدد 14 رسید. رکوردی که حدود سی سال تغییر نکرد.تا زمانی که در سال 2006 توسط رونالدو به 15 رسید. با این وجود آمار گل های باشگاهی او هنوز دست نیتفتنی است و او با ثبت 365 گل در 427 بازی رکورددار بیشترین گل در بوندس لیگاست. چندین دهه حفظ رکورد دست نیافتنی و کارکرد بی نقص از او یکی از گلزن ترین بازیکنان جهان را ساخته است..

www.ROZANEHONLINE.com


6. رونالدو

گروه سرگرمی روزنه

گل، گل و باز هم گل.

www.ROZANEHONLINE.com لوییس نازاریو دی ماریا معروف به رونالدو طی 3 تورنمنت جهانی که حضور داشت توانست نبوغ و تبحر خود را در به ثمر رساندن گل به اثبات برساند.

وقتی در سال 1998 وارد میدان جام جهانی شد، بهترین بازیکن تلقی می شد. او به انتظارها پاسخ مثبت داد و با به ثمر رساندن 4 گل و3 اس گل توانست در این زمینه توانایی خود را به رخ حریفان بکشد و تیم خود را راهی فینال کند.

اگر شب قبل از فینال1998 دچار بیماری نمی شد می توانستدو بار فاتح جام جهانی باشد. اگرچه تمام تلاشش را کرد تا به بازی ایانی برسد و رسید ولی تیم فرانسه، میزبانرقابت ها توانست آنها را با 3 گل درهم بشکند.

او در سال 2002 هم همراه تیمش بود و اینبار توانست برزیل را در کسب مجدد اعتبار جهانی اش یاری کند. تعداد گل های اودر این رقابته به هشت گل در 7 بازی رسید و عنوان آقای گلی رقابت ها را نیز برای او به ارمغان آورد. او در 6 بازی توانسته بود 6 گل به ثمر برساند. در دیدار فینال هم سنت شکنی نکرد و با دو گل به تیمش کمک کرد تا آلمان را 20 شکست دهند. این تعدادگل توانست او رادر کنار له در رده سوم برترین گلزنان تاریخ فوتبال قرار دهد.
در جام 2006 آن اتفاقی که همگان انتظارش را داشتند افتاد. رونالدو با ثبت سه گل دیگر بر رکورد گرد مولر آلمانی غلبه کند و برتربن گلزن تاریخ رقابت ها لقب گیرد.
در سال 2014 رکورد رونالدو هنوز ای برجاست و او به عنوان دومین گلزن تاریخ برزیل شناخته می شود. جهانیان او را به عنوان یکی ازبرترین گلزنان جهان می دادند و لقب مرد مریخی برای او بیانگر همین حقیقت است.

گروه سرگرمی ROZANEH


7. یوهان کرایف

گروه سرگرمی ROZANEH

www.ROZANEHONLINE.comفوتبال همانقدر که یک بازی فردی است بازی جمعی هم هست. هیچ تیمی نتوانست این واقعیت را به اندازه تیم ملی هلند سال 974 به اثبات برساند. یوهان کرایف را می توان در مرکز این تفکر دانست. او تیم هلند را تا فینال جام جهانی به پیش برد و در نهایت منجر به ایجاد انقلابی در این ورزش شد.

با معرفی "فوتبال کامل"، سبکی از بازی که در آن وضعیت بازیکنان نسبی بود و هر یک از بازیکنان می توانست با بازی شناور و تغییر موقعیت برای بازیکنان دیگر فضا ایجاد کند، تیم هلند توانست هر تیمی را مقهور قدرت تهاجمی خود کند. آنها توانسته بودند در مراحل ابتدایی رقابت ها تیم های بزرگی مانند آلمان شرقی، آرژانتین و برزیل را حذف کنند. فینال رقابت ها بازی‌ای بود که اکثر افراد انتظارش را داشتند، آلمان غربی در برابر هلند. تیم هلند در نیمه اول 1-0 از آلمان پیش بود ولی در نیمه دوم مدافعان آلمان توانستند کرایف را از کار بیاندازند. در نهایت تیم آلمان توانست بازی را با حساب 2-1 به نفع خود به پایان برساند.
علی رغم ناکامی هلند در فتح جام کرایف با بازی های مستحکم خود توانست راه را برای ظهور تاکتیکی جدیدهموار کند.
او تیم خود را برای رسیدن به جام جهانی 1978 هم همراهی کرد ولی پس از آن بازنشسته شد. هلند بدون حضور او بار دیگر مقام دومی رقابت ها را به دست آورد. کرایف پس از آن به باشگاه خود آژاکس بازگشت و با سبک جدید خود باعث شد تیم آژاکس در سال 1995 قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود. او سپس به باشگاه بارسلونا رفت و سبک تیکی تاکا را پایه گذاری کرد که هنوز در بارسلون اجرا می شود.

http://www.rozanehonline.com


8. زین الدین زیدان

گروه سرگرمی روزنه

www.ROZANEHONLINE.comاو داخل زمین یک بازیکن مشتاق و خشن بود و در بیرون زمین یک فرانسوی آرام و متعهد. گاهی اوقات شخصیت اش باعث شد کارت قرمز دریافت کند، ولی همین شخصیت بود که سخت کوشی او را باعث شده بود تا کارهای بزرگی برای کشورش انجام دهد. طرفداران او را زیزو می نامیدند و او بازیکنی بزرگ بود که فرانسه همواره پس از پلاتینی خلأ حضورش را حس کرده بود. او که کوچه های مارسی را به عنوان زمین ورزشی خود معرفی کرد، هرگز تیم فرانسه را تنها نگذاشت و در مسابقات دوستانه همان قدر جدی بود که در مسابقات رسمی. بازی با وقار، پاس های حیاتی و کنترل فوق العاده اش بر روی توپ او را به بازیکن محبوب همه تبدیل کرد. تا اینکه توجه مسئولان تیم ملی فرانسه را به خود جلب کرد.
او در جام 1998 با اراده آهنین خود جهانیان را متحیر کرد. او در بازی دوم به خاطر رفتار خشن از بازی اخراج شده بود، توانست خود را به بازی فینال برساند. او با به ثمر رساندن دو گل که با ضربه سر بر روی ارسال از کرنر به ثمر نشست توانست سهم مهمی در پیروزی 3-0 برابر برزیل ایفا کند. او که در سال 2002 از فوتبال خداحافظی کرده بود به درخواست مردم فرانسه بار دیگر به جام برگشت و در دیدار یک چهارم نهایی برابر برزیل گل پیروزی بخش او عنوان "بازیکن برتر زمین" را برای او به ارمغان آورد. او باز هم برای تیمش مؤثر بازی کرد و با یک ضربه پنالتی برابر پرتغال پیروز شد. متأسفانه لحظه تلخی در بازی حضور درخشان زیدان را با پایانی تلخ به اتمام رساند. او که با مارکو ماتراتسی درگیری لفظی پیدا کرده بود با سر به سینه او زد واز زمین بازی اخراج شد. در ضربات پنالتی ایتالیا بر فرانسه چیره شد.
او از زمین بازی اخراج شد ولی تعداد طرفدارانش در سراسر جهان بسیار زیاد بود و این حادثه نتوانست مطرح شدن او به عنوان یکی از برترین های تاریخ را زیر سایه تردید ببرد. او شاید تنها فرانسوی باشد که در مراحل پایانی بازی ها کارت قرمز گرفته است، ولی تنها بازیکنی هم هست که در سه مرحله از طرف فیفا به عنوان بازیکن برتر سال جهان انتخاب شده است. ترکیب هیجان و تکنیک در اجرا او را به ستون تیم فرانسه و افتخار مردم کشورش تبدیل کرد.

روزنه آنلاین


9. جاست فونتن

گروه سرگرمی روزنه

www.ROZANEHONLINE.comجام جهانی سال 1958 برای همیشه در یادها خواهد ماند، چون اتفاق غیر ممکنی در آن تورنمنت افتاد. بازیکن گم نامی به نام جاست فونتن با ثبت 13 گل صحنه جام جهانی را به آتش کشید. این بازیکن که اصالتاً مراکشی بود در اولین و تنها حضورش در جام جهانی بیشترین بهره را برد و در 6 بازی با دو هت تریک (که تنها دو نفر توانسته اند به این مهم دست پیدا کنند) و ثبت حداقل یک گل در هر بازی توانست بیشترین تأثیر را در تغییر نتایج بر روی اسکوربرد داشته باشد. زمانی که او در برابر قهرمان جهان، آلمان غربی، قرار گرفت، کمی بیشتر از بهترین بازی خود را به نمایش گذاشت. او در این بازی 4 گل به ثمر رساند و خود را به عنوان یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ شناساند. متأسفانه این سال همراه شد با ظهور یک ستاره جوان دیگر به نام پله که با ثبت یک هت تریک به رؤیاهای آبی پوشان خاتمه داد. شاید همه جام 1958 را به نام پله می شناسند، ولی نمی شود از کنار این ستاره فرانسوی به تنهایی تیم اش را به پیش می برد به سادگی گذشت.

دوران حرفه ای فونتن به خاطر آسیب دیدگی خیلی کوتاه شد ودر جام جهانی دیگری حاضر نشد. معلوم نبود اگر او بر می گشت رکورد گل های خود را به چند گل می رساند!

ولی همین یک حضور می تواند جایگاه او را در بین برترین های جام استحکام ببخشد. او رتبه سومین گلزن تاریخ رقابت ها پس از رونالدو و گرد مولر را دارد و از این لحاظ به پله پیشی گرفته است.

سالها پس از آن رکورد کسی نتوانسته به آن رکورد حتی نزدیک شود. رکورد فونتن پابرجاترین رکورد در تاریخ تمامی ورزش ها است.


10. لوتهار ماتئوس

گروه سرگرمی ROZANEH

گروه سرگرمی ROZANEHنه تنها لوتهار ماتئوس در بیشترین جام های جهانی (پنج دوره) حضور داشته، بلکه حضور او همواره موجب حضور تیم آلمان در بین چهار تیم رقابت های جام جهانی بوده است.

او یک بازیکن همه کاره است و همواره او را به خاطر پاس هی دقیق، جایگیری درست، مهارت در تکل زنی و شوت های عالی می شناسند. او در سال 1982 اولین بازی خود را مقابل شیلی انجام داد و تا فینال رقابت ها همراه تیمش پیش رفت. او در سال 1986 هم در رقابت ها حاضر بود و این بار هم تا دیدار فینال پیش رفت. متأسفانه او مسئول مهار مارادونای افسانه ای شده بود و در نتیجه مسابقه با حساب 3-2 به نفع آرژانتین تمام شد.

سال 1990 برای ماتئوس جنبه انتقامی داشت و او توانست بهترین نمایش دوران بازیگری اش رابه انجام برساند. او 5 گل به ثمر رساند که یکی از آنها پنالتی بود که رأی به حضور آلمان در مرحله نیمه نهایی داد. بازی پایانی بین آرژانتین و آلمان برگزار شد و اینبار آلمان پیروز میدان بود و کاپ را بالای سرش برد.

سال بعد ماتئوس بازیکن سال فوتبال جهان شناخته شد. او اولین آلمانی بود که به این افتخار دست پیدا کرد. در سال 1994 یک بار دیگر در جام جهانی حاضر شد و اینبار در مرحله یک چهارم نهایی بود که تیم آلمان مغلوب بلغارستان شد و حذف شد. جام 1994 قرار بود آخرین حضور ماتئوس در جام جهانی باشد، ولی بار دیگر او مجبور شد جای ماتیاس سامر مصدوم را در تیم ملی آلمان بگیرد. و این حضور باعث شد تا او تنها بازیگری باشد که در پنج تورنمنت حضور داشته است.
بازی در برابر یوگسلاوی رکورد بیشترین حضور در بازی های جام جهانی (22 بازی) را برای او به ثبت رساند و با 3 حضور دیگر در آن جام شمار بازی های ملی او در جام جهانی به 25 رسید. او همچنین رکورد 150 بازی ملی را هم یدک می کشد که بیشترین حضور در تیم ملی در بین بازیکنان تیم آلمان است.


11. فرانس پوشکاش

گروه سرگرمی روزنه

www.ROZANEHONLINE.comاگر قرار باشد یک نفر بازیکنی کامل بسازد، قطعاً فیزیک بدنی پوشکاش مناسب این مسئله نخواهد بود. او که بازیکن چاق و کندی بود، با دیگر مهاجمان تفاوت عمده ای داشت. انتقاد هایی که از او می شد، صحت داشت. او جاق و کند بود. او هرگز از پای راست یا ضربه سر استفاده نمی کرد، ولی ضربات پای چپ او مانند شلیک توپ های جنگی بود.

به او لقب ژنرال سواره نظام داده بودند و این لقب به خاطر خدمتش در ارتش بود. او کاپیتان تیم جادویی مجارستان بود. او به همراه تیم اش تا رقابت نهایی جام جهانی 1954 پیش رفت. مجارستان آن سالها را بهترین تیمی می دانند که دستش از جام کوتاه ماند. آنها رقابت ها را طوفانی آغاز کردند و توانستند با حساب9-0 کره جنوبی را در هم بکوبند و در برابر آلمان غربی 8-3 پیروز شوند. ولی پوشکاش از ناحیه مچ پا آسیب دید و دو بازی بعد را ار دست داد.

در این دو بازی هم تیمی های او کار خود را به خوبی انجام دادند و برنده شدند. سرانجام ژنرال سواره نظام به رقابت پایانی رسید و توانست تیم خود را 2-0 برابر آلمان پیش اندازد.

ولی بازگشت آلمان به بازی باعث شد آنها بازی را با حساب 3-2 به آلمان واگذار کنند.

پوشکاش از تیم مجارستان جدا شد و به تیم اسپانیا پیوست ولی نتوانست در جام 1962 آن جادو را زنده کند. با این وجود او توانست رکورد 83 گل در 84 بازی با تیم مجارستان را به نام خود ثبت کند.

تا به امروز او به خاطر نقش حیاتی که در تیم افسانه ای مجارستان داشت و توانست با تکیه بر قدرت پای چپ ویران کننده خود پیشرو ظهور یک پدیده نو شود، در خاطرات زنده مانده است.

گروه سرگرمی ROZANEH


12. روبرتو باجو

روزنه آنلاین

www.ROZANEHONLINE.comمهم نیست که گلزنان چند گل به ثمر می رسانند. گاهی اوقات مردم آنها را به خاطر گلهایی که به ثمر نرسانده اند به یاد می‌آورند.

جام 1994 دل بسیاری از ایتالیایی ها را به درد آورد. آنها تا بازی بزرگ فینال برابر برزیل آمده بودند. پیش قراول تیم ایتالیا روبرتو باجو گلزن بود که توانسته بود با گل های استثنایی خود ایتالیا را تا مرحله نهایی رهنمون شود. ولی تماشاگران نمی توانند گلی را که او به ثمر نرساند فراموش کنند.

ایتالیایی ها در طول بازی تلاش بسیاری کرده بودند تا با ضربات پنالتی بخت خود را برای قهرمانی بیازمایند. آنها روی ضربه پنالتی یکی از بازیکنان حساب ویژه ای باز کرده بودند.
به نظر می رسید که مسیر توپ به سمت تور دروازه باشد، ولی آن توپ از روی تیر افقی گذشت و به اوت رفت. این شوت برای ایتالیا گران تمام شد. چون برزیل با یک گل برتری توانست جام جهانی را فتح کند. جام 1994 برای باجو فوق العاده پیش رفته بود. البته تا روزهای پایانی. او به روش خود گل‌هایی را به ثمر رسانده بود که هیچکس قادر به انجام آنها نبود. او در پایان رقابت ها توپ نقره ای و کفش نقره ای را برد.

نکته کنایه آمیز در مورد او این است که همواره به خاطر ثبات عملکرد معروف بود. او در اولین حضور خود توانسته بود 2 گل زیبا به ثمر برساند، از جمله گلی که در برابر چکسلواکی ثبت کرد. او در سال 1998 هم حاضر بود و با به ثمر رساندن 2 گل ثابت کرد که هنوز تمام نشده است.

علی رغم آن لحظه تلخ او به عنوان یکی از اعضای تیم ستاره های جام معرفی شد و تنها بازیکن ایتالیایی است که افتخار گلزنی در سه دوره از جام های جهانی رادارد. او رکورد دار بیشترین گل های زده در ایتالیا است و همین باعث می شود تا بار دیگر به این موضوع فکر کنیم که گل های به ثمر رسیده از گلهای هدر رفته مهم تر هستند.

www.ROZANEHONLINE.com


13. روماریو

www.ROZANEHONLINE.com

سرعت، دقت مهارت و قدرت. روماریو دسوزا فاریا تمامی این قابلیت ها را در زمین بازی به نمایش می گذاشت. به نظر می رسید که توپ با نیرویی جادویی به سمت تور دروازه می رفت و مهم نبود که او از چه زاویه یا چه فاصله ای به توپ ضربه زده است. او با بیش از 1000 گلی که ظرف 22 سال بازیگری اش به ثمر رساند به عنوان یکی از گلزن ترین مهاجمان تاریخ فوتبال مطرح است. او در جام های 1990 و 1994 دو تجربه کاملاً متفاوت از جام جهانی داشت.

در جام 1990 به خاطر آسیب دیدگی که از سه ماه پیش گریبانش گرفته بود، نتوانست حضور کامل و پررنگی در جام جهانی داشته باشد. ولی در جام جهانی 1994 او از هر جهت مهیا بود. او در تمامی مسابقات حضور داشت و 5 گل به ثمر رساند.
او در سال 1994 توپ طلای بهترین بازیکن را از آن خود کرد و به عنوان برترین بازیکن سال 1994 شناخته شد. فیفا او را یکی از 125 فوتبالیست بزرگ زنده معرفی کرده است. کمکی که او به میراث فوتبال برزیل کرد، باعث شد تا به عنوان یکی از برترین بازیکنان دهه 90 شناخته شود.



تاريخ : جمعه 26 دی 1393 | 15:31 | نویسنده : سارو |
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.